9/10/88

جايگاهي که ريشه در تعاليم ناب ديني دارد و از پشتوانه مستحکم عقلي و شرعي برخوردار است. از همين رو است که ولي‌فقيه در نظام اسلامي مورد عنايت ويژه مراجع و عارفان روشن‌ضمير و به تبع آنان مردم مسلمان قرار دارد و همه مي‌کوشند تا به هر طريق ممکن در اجراي منويات وي گام بردارند و براي تقويت ولي‌فقيه زمان که بر اساس آموزه‌هاي اسلامي، نائب عام امام زمان(عج) به شمار مي‌آيد، همت گمارند. پس از رحلت بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران، دشمنان در آرزوي اضمحلال و يا ايجاد انحراف در حرکت شتابان نظام اسلامي لحظه‌شماري مي‌کردند اما اقدام هوشيارانه خبرگان برگزيده ملت در انتخاب حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي به سکانداري انقلاب، خواب‌هاي آنان را آشفته کرد و ملت ايران و ديگر مسلمانان جهان را بيش از پيش اميدوار ساخت.

هدايت‌هاي مقام معظم رهبري در طول بيش از بيست سال کاروان‌سالاري نهضت اسلامي چنان داهيانه بوده است که مراجع و ملت قدرشناس ايران را هر روز بيش از پيش به شکرگزاري خداوند بابت اين نعمت عظيم رهنمون ساخته است. فراموش نمي‌کنيم که بدخواهان، عارف بي‌همتاي معاصر مرحوم آيت‌ا... العظمي بهجت(ره) را مثال مي‌زدند و با توجه به عدم حضور آشکار ايشان در بسياري از عرصه‌هاي اجتماعي، شايعاتي مبني بر فقدان ارتباط مناسب آن عارف صمداني با ولي‌فقيه زمان را انتشار مي‌دادند؛ اما سخنان اين مرجع بزرگ شيعه در خصوص رهبر معظم انقلاب و همچنين انتشار تصاويري از ديدار ايشان با مقام معظم رهبري، پوچ بودن ادعاهاي مغرضان را برملا کرد.

ديگر مراجع گرانقدر نيز همواره در خلوت و جلوت بر حمايت از قافله‌سالار نظام اسلامي تاکيد داشته‌اند: به گفته يکي از اعضاي برجسته مجلس خبرگان رهبري «يكي از اين مراجع عاليقدر تصريح کرد كه من خود را سرباز مقام معظم رهبري مي‌دانم.» يكي از مراجع هم چندي پيش به صراحت اعلام كرد كه اگر مقام معظم رهبري حكمي صادر كنند، اين حکم براي همه مراجع هم نافذ است. و البته اين حکمي شرعي است. سخنان حضرت آيت‌ا... صافي گلپايگاني نيز که با بيش از 90 سال سن در شمار معمرين و برجستگان مراجع قم هستند شنيدني است: «بنده در تمام ملاقات‌هاي خصوصي با مسؤولان و ائمه جمعه سفارش مي‌كنم كه تقويت آقاي خامنه‌اي تقويت نظام و انقلاب است، خدا را شكر كنيد كه ايشان در تمام مسائل و تمام خطرات پيش قدم بوده‌اند و واقعاً ناخداي خوبي است در اين درياي طوفان زده... ما چه حكومتي را بپذيريم كه در رأس آن مثل آقاي خامنه‌اي را پيدا كنيم؟ چه كسي بهتر از ايشان كه با تمام وجود مقابل دنياي زورگو و بي‌منطق ايستاده است و دنيا هم از ايشان حساب مي‌برد؟ ما بايد او را كمك كنيم.» حضرت آيت‌ا... سيستاني هم تصريح مي‌کند که «من هر شب آيت‌ا... خامنه‌اي را دعا مي‌کنم» و مي‌فرمايد: «امروز سربلندي و عزت اسلام در گرو عزت جمهوري اسلامي ايران است و عزت و سربلندي جمهوري اسلامي ايران نيز در گرو سربلندي و موفقيت آيت‌ا... خامنه‌اي مي‌باشد.»

به هر روي، دستاوردهاي کلان نظام در عرصه‌هاي داخلي و خارجي، جلوه‌هايي از برکات حضور فقيهي آگاه و زمان‌شناس در جايگاه رفيع نيابت عامه از جانب امام معصوم(عج) است و از چنان وضوح و شکوهي برخوردار است که دشمنان قسم‌خورده خارجي و بدخواهان داخلي را به عقب رانده و حتي در مواردي آنان را ناچار ساخته تا به رغم ميل باطني، زبان به تحسين رهبري نظام جمهوري بگشايند. اعتراف اخير کاندوليزا رايس- وزير سابق امور خارجه امريکا و از تئوريسين‌هاي برجسته اين کشور- و اذعان به اقتدار رهبر جمهوري اسلامي‌، نمونه‌اي کوچک اما خواندني از اين‌گونه تصريحات دشمنان قسم‌خورده است. وي پس از خطبه‌هاي اخير مقام معظم رهبري، در گفتگو با رويترز به صراحت اعلام کرد: «رهبر ايران مي‌تواند نقشه‌هايي را که بهترين ذهن‌ها با صرف بيش‌ترين بودجه‌ها در زماني بسيار طولاني کشيده و مجرياني ماهر اجراي آن را به عهده گرفته‌اند، با يک سخنراني يک‌ساعته خنثي کند.» و صد البته اهميت اين‌گونه اعتراف‌ها از سوي دشمناني چون ايالات متحده بر آگاهان سياسي و اهالي انصاف پوشيده نيست. اين‌ها همه نشان از جايگاه والاي ولايت فقيه به طور عام و توفيقات شخص مقام معظم رهبري به طور خاص است. جان کلام اين‌که نگاهي گذرا به دوران زعامت رهبر عظيم‌الشأن انقلاب، ترديدي در حقانيت و شايستگي‌هاي بي‌همتاي معظم‌له باقي نمي‌گذارد و ما را به کُنه اين مژده آسماني رهنمون مي‌سازد که «الله اعلم حيث يجعل رسالته».




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در تاريخ سه شنبه 4 دی 1391برچسب:, توسط پیمان مهرنگ